Specialisti alimentatie fara colesterol Consumatori produse fara colesterol in exces

Sfaturi pentru sănătate

Recomandările alimentare ale Asociaţiei pentru Sănătatea Inimii din SUA

 

  1. Mănâncă variat şi din toate grupele de produse alimentare:
    Alimentele bogate în nutrienţi au vitamine, minerale, fibre şi alte elemente nutritive. Alegeți legumele, fructele, produsele din cereale şi produsele lactate fără grăsime sau cu un conţinut scăzut de grăsimi.
  2. Reduceţi consumul de alimente cu un conţinut scăzut de nutrienţi:
    Evitaţi alimentele şi băuturile bogate în calorii, cu un conţinut scăzut de nutrienţi, limitaţi consumul total de grăsimi saturate, grăsimi trans, colesterol şi sodiu. Citiţi etichetele produselor alimentare pentru a determina conţinutul de nutrienţi din fiecare aliment sau băutură.
  3. Regimul dumneavoastră alimentar ar trebui să se bazeze pe următoarele recomandări:
    • Alegeți carnea slabă şi de pasăre de curte fără piele, fără a o pregăti utilizând grăsimi saturate şi grăsimi trans.
    • Alegeți produse lactate fără grasimi, cu 1% sau mai puţin de grăsime.
    • Pentru a reduce grăsimile trans, reduceţi consumul de alimente ce conţin uleiuri vegetale parţial hidrogenate.
    • Mâncati mai putine alimente cu conţinut mare de colesterol. Încercaţi să mâncaţi mai puţin de 300 de miligrame de colesterol în fiecare zi.
    • Evitaţi băuturile şi produsele alimentare cu adaos de zahăr.
    • Consumaţi alimente cu conţinut scăzut de sare. Încercaţi să mâncaţi mai puţin de 2,300 miligrame de sodiu pe zi.
    • Dacă beţi alcool, beţi cu moderaţie. În cazul în care sunteti femeie, nu consumaţi mai mult de un pahar pe zi, iar în cazul în care sunteţi bărbat, nu consumaţi mai mult de două pahare de băutură pe zi.
    • E de preferat să aveţi o dietă bogată în legume şi fructe. Mâncaţi o varietate mare de legume şi fructe pentru că acestea vă ajută să vă controlaţi greutatea, reducând riscul bolilor cardiovasculare, pentru că ajută la controlul tensiunii arteriale.
    • Alegeţi alimente din cereale integrale, care sunt bogate în fibre. Produsele alimentare din cereale integrale conţin fibre nerafinate care pot ajuta la reducerea colesterolului din sânge. Fibrele, de asemenea, vă ajută să vă simţiţi sătul, un efect care poate ajuta la controlul greutăţii.
    • Mâncaţi cel puţin două porţii de peşte în fiecare săptămână. Multe tipuri de peşte, în special sardinele, somonul, heringul, păstrăvul curcubeu şi tonul proaspăt, conţin acizi graşi omega-3, care pot ajuta la reducerea riscului de deces de o boală coronariană.
    • Consumaţi uleiuri nesaturate, dar fără să depăşiti limitele calorice. De obicei, există două tipuri de grăsimi în produsele alimentare, saturate şi nesaturate. O dietă bogată în grăsimi saturate şi în grăsimi trans ridică nivelul colesterolului LDL (rău) în sânge. Ca substitut puteţi utiliza grăsimi polinesaturate sau grăsimi mononesaturate pentru reducerea nivelului colesterolului.


Parerea ta conteaza:

film Benecol - reducere colesterol

Urmariti-ne si pe:

 Profilul Facebook a Dobrogea-Benecol  Profilul Twitter a Dobrogea-Benecol  Profilul Blogger a Dobrogea-Benecol

Ce este colesterolul

Colesterolul este un compus esenţial atât pentru organismul uman cât şi pentru cel animal. Colesterolul este un sterol primar ce se găseşte în membrana celulelor din corpul uman. Este secretat de ficat, dar derivă şi din dieta alimentară. Deşi colesterolul este necesar pentru funcţionarea normală biochimică, este bine ştiut că are efect asupra dezvoltării arterosclerozei vasculare. Se estimează că aproximativ 70% din populaţia adultă din vest are nivelul colesterolului ridicat.

...citeste mai mult